Kiropraktor i Ishøj

Kiropraktisk klinik - centralt i Ishøj Bycenter
Klinikken har fleksible åbningstider, så du også kan få behandling enten før eller efter arbejde.
Der er let adgang til klinikken via bil eller offentlige transportmidler.
Bestil tid 4354 3320

Klinikkens åbningstider

Mandag 10.00-17.00
Tirsdag 07.00-14.00
Onsdag 07.00-17.00
Torsdag 06.00-13.00
Fredag 07.00-12.00
Top

Gode råd

Hos Kiropraktisk klinik Ishøj tilbyder vi både udredning, behandling og vejledning. Herunder følger nogle gode råd.

 

Akutte smerter og ispose

Ved akut opstået smerter anbefaler vi at afprøve is fremfor varme. Isbehandling har i den akutte fase en smertelindrende effekt lokalt på området. Brug f.eks. en ispose eller en pose frosne grøntsager. Husk at lægge et stykke stof (f.eks. et viskestykke) mellem huden og isposen, således du undgår forfrysning. Brug is i ca. 15. min og hold 2 timers pause til ny isbehandling.

Kontakt gerne klinikken ved spørgsmål.

Er det weekend eller helligdag kontakt kiropraktorvagten på

33 33 00 50

 

Forebyggelse

Ønsker du, at forebygge smerter i led og muskler er der flere gode råd du kan følge. Forebyggelse handler om, at starte før smerterne overtager din krop. Du kan allerede i dag starte med at følge disse 3 gode råd.

 

  • Kropsholdning – Ret ryggen:

Din kropsholdning har betydning for, hvilken belastning du udsætter dine led for. Det er derfor vigtigt, at du tænker over din kropsholdning i både siddende og stående position. Ret ryggen op og sørg for at hovedet ikke hænger foran kroppen.

Mobiltelefoner og bærbarcomputer er ofte årsag til dårlig siddende kropsholdning, hvor vi kigger ned / hænger med hovedet i længere tid. Dette giver en stor fejlbelastning af nakkensled, som over tid kan give smerter i brystryg og nakke, samt hovedpine.

 

  • Bevægelse

Bevægelse er essentielt for liv. Dette gælder også ernæring af dine led og herunder brusken. Bevægelse søger for at lede affaldsstoffer ud af brusken og nye gode næringsstoffer ind. Det er derfor vigtig, at vi bevæger os mange gange dagligt. Hold mange små pauser med bevægelse på jobbet, i skolen, på bilturen osv. En lille gå tur efter 8 timer stillesiddende ved skrivebordet er ikke nok.

 

  • Træning

Vi ved alle godt, at træning er sundt. Træning skal udføres gennem hele livet, men på forskellig vis. Træning giver bevægelse og styrker dine knogler og muskler. Hver dag udsætter vi kroppen for belastninger og har vi ikke styrke i musklerne til, at beskytte os får vi ondt. Der skal være balance mellem belastning og styrke.

På klinikken vejleder vi i hvilken træning , der kan være god for dig.

 

Har du spørgsmål til ovenstående, er du velkommen til at kontakte klinikken.

 

Gratis screening

Er du i tvivl om du bør opsøge en kiropraktor, eller ønsker du et kort sundhedstjek, så tilbyder klinikken gratis screening. Gratis screening er en kort samtale og screening af dit eller dit barns problemstilling. Hermed kan kiropraktoren vurdere om, det giver mening at booke tid til en grundigere forundersøgelse.